آزمون عملکرد کتبی- علوم –پایه دوم
هدف: آشنایی با محل زندگی جانوران و گیاهان
وسایل: مداد و پاک کن
فعالیت: جملات نا تمام زیر را بخوان و با دقت تکمیل کن.
در جنگل جانوران زیادی زندگی میکنند مثل................
همه ی.......... در آب زندگی میکنند و بعضی از جانوران مثل............ هم در آب و هم در خشکی زندگی میکنند .
بعضی از گیاهان در شهر و روستا زندگی میکنند مثل...............
جنگل،روستا ، شهر و بیابان محل زندگی جانوران مختلفی است که برای زنده ماندن به مکان و محیطی............. و.......... نیاز دارند.
ارزشیابی
نیاز به تلاش |
قابل قبول |
خوب |
خیلی خوب |
انتظارات |
ردیف |
|
|
|
|
نام چهار جانور را که در جنگل زندگی میکنند نوشته است. |
1 |
|
|
|
|
نام یک جانور را که فقط در آب زندگی میکند نوشته است. |
2 |
|
|
|
|
نام دو جانور را که هم در آب و هم در خشکی زندگی میکنند نوشته است. |
3 |
|
|
|
|
نام چهار گیاه را که در شهر و روستا رشد میکنند نوشته است. |
4 |
|
|
|
|
پاک و تمیز بودن محل زندگی جانوران را نوشته است. |
5 |
آزمون عملکرد کتبی- علوم- پایه چهارم
هدف: تشخیص تفاوت های مدار موازی و متوالی
وسایل: 1- مداد 2- کاغذ
فعالیت: اتاق های مریم و فاطمه در کنار یکدیگر است و سیم کشی این دو اتاق متوالی میباشد. این امر باعث میشود لامپ هر دو اتاق یا روشن بماند یا خاموش
الف) شما با طراحی مداری به آنها کمک کنید تا مشکل آنها حل شود
ب) شکل قبلی مدار اتاق ها و طرح جدید را جداگانه رسم کنید.
ارزشیابی
ردیف |
انتظارات |
خیلی خوب |
خوب |
قابل قبول |
نیاز به تلاش |
1 |
مدار را درست طراحی کرده. |
|
|
|
|
2 |
مدار موازی و متوالی را درست رسم کرده. |
|
|
|
|
3 |
کار را در زمان معین به پایان رسانده. |
|
|
|
|
آزمون عملکرد شناسایی-علوم-پایه اول
هدف:آشنایی با مواد غذایی مفید و غیر مفید
وسایل:خوراکی
فعالیت: خوراکی های خود را روی میز قرار بده و خوراکی های مفید و غیر مفید را از هم جدا کن.
ارزشیابی
نیاز به تلاش |
قابل قبول |
خوب |
خیلی خوب |
انتظارات |
ردیف |
|
|
|
|
مراحل کار را به درستی انجام میدهد. |
1 |
|
|
|
|
خوراکی های مفید را بدرستی تشخیص میدهد. |
2 |
|
|
|
|
خوراکی های غیر مفید را بدرستی تشخیص میدهد. |
3 |
|
|
|
|
به مصرف خوراکی های مفید علاقه مند میشود. |
4 |
آزمون عملکرد شناسایی- علوم - پایه چهارم
هدف: شناخت سلول و اجزاء آن
وسایل:مداد،کاغذ،تصویراجزاء سلول،
فعالیت: نام هرسلول را در پایین آن نوشته وسپس در جدول نام احزاء یک سلول را بنویس.
...................... ........................ ...................
..... .....................
ارزشیابی
نیاز به تلاش |
قابل قبول |
خوب |
خیلی خوب |
انتظارات |
ردیف |
|
|
|
|
نام هر سلول را در پایین آن به درستی مینویسد. |
1 |
|
|
|
|
اجزا اصلی سلول را بدرستی در جدول می نویسد. |
2 |
|
|
|
|
به شناخت بیشتر خصوصیات سلول ها علاقمند می شود. |
3 |
آزمون عملکرد نمونه کار- علوم - پایه چهارم
هدف:ساختن مدار الکتریکی
وسایل:باتری ،سیم های رابط ، لامپ، میخ ،یک قطعه فلز ،چسب
فعالیت:فرزندم با استفاده از وسایلی که دراختیار داری یک مدار الکتریکی درست کن.سپس مراحل انجام کار را درپایین بنویس.
ارزشیابی
نیاز به تلاش |
قابل قبول |
خوب |
خیلی خوب |
انتظارات |
ردیف |
|
|
|
|
دو سر سیم ها را لخت میکند. |
1 |
|
|
|
|
سیم ها را به پایه های لامپ وصل میکند. |
2 |
|
|
|
|
یکی از سیم های لامپ را به میخ وصل میکند. |
3 |
|
|
|
|
یک سیم دیگر لامپ را به باطری وصل میکند. |
4 |
|
|
|
|
از طرف دیگر باطری یک سیم به صفحه (آهنی،مسی) وصل میکند. |
5 |
|
|
|
|
در پایان کار با قطع و وصل کردن میخ و صفحه، لامپ روشن و خاموش میشود. |
6 |
|
|
|
|
مراحل انجام کار را بدرستی مینویسد. |
7 |
آزمون عملکرد نمونه کار-ریاضی- پایه دوم
هدف: آموزش جمع
وسایل:مداد و پاک کن
فعالیت:قیمت یک کیلو پرتقال و یک کیلو موز را از بزرگتر هایت بپرس و حالا حساب کن قیمت یک کیلو پرتقال و یک کیلو موز روی هم چقدر است؟
ارزشیابی
ردیف |
انتظارات |
خیلی خوب |
خوب |
قابل قبول |
نیاز به تلاش |
1 |
پرسیدن قیمت پرتقال و موز |
|
|
|
|
2 |
فهمیدن انجام عمل جمع |
|
|
|
|
3 |
عمل جمع را بدرستی انجام داده |
|
|
|
|
آزمون عملکرد شبیه سازی-علوم-پایه اول
هدف:آشنایی با قسمت های مختلف گیاه
وسایل:تراشه مداد ، کاغذ رنگی ، نخ، چسب
فعالیت: با استفاده وسایلی که در اختیار داری قسمت های مختلف یک گیاه را درست کن.
ارزشیابی
ردیف |
انتظارات |
خیلی خوب |
خوب |
قابل قبول |
نیاز به تلاش |
1 |
بتواند قسمت های مختلف گیاه را تشخیص دهد. |
|
|
|
|
2 |
بتواند قسمت های مختلف گیاه را درست کند. |
|
|
|
|
3 |
کار خود را تمیز انجام دهد. |
|
|
|
|
4 |
تمیز کردن محل فعالیت |
|
|
|
|
آزمون عملکرد شبیه سازی-ریاضی-پایه اول
هدف: آشنایی با علامت های کوچک ، بزرگ و مساوی
وسایل: لباس، مداد، پاک کن
فعالیت: سه دست از لباس افراد خانواده را بردار . شکل لباس ها را بکش. تعداد دکمه ها ی لباس را زیر آنها بنویس و با علامت ها ی کوچک و بزرگ و مساوی عددها را مقایسه کن.
ارزشیابی
ردیف |
انتظارات |
خیلی خوب |
خوب |
قابل قبول |
نیاز به تلاش |
1 |
فهمیدن مساله |
|
|
|
|
2 |
درست کشیدن تعداد دکمه ها |
|
|
|
|
3 |
فهمیدن مفهوم علامت های کوچک، بزرگ و مساوی |
|
|
|
|
4 |
قرار دادن درست علامت ها در جای خود |
|
|
|
|
سلام خسته نباشید...
گلم
تبادل لینک...؟
سلام عزیزم
لینک شدی...