ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
طرح درس چارچوبی است برای بازنمائی مقصد و مسیر درس، از طریق عرضه نقش مفهومی درس و در راستای تعامل مدرس با دانشجو یان و نیز کسب تجربه و تامل درباره آموخته ها، جهت دستیابی به عملکرد مطلوب یادگیری .
در طرح درس علاوه بر ذکر هدف ها، فعالیت های یاددهی -یادگیری و منابع درسی ، شیوه های ارزیابی آموخته ها بازنمائی می شود . اشکال و قالب های گوناگونی برای تدوین طرح درس وجود دارد ، اما اغلب آنها در بر دارنده عناصر مشترکی میباشند.
از محاسن طرح درس می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
1- طرح درس به معلم کمک می کند تا پیش بینی های لازم را برای تهیه
وسایل آموزشی و رسانه ها به عمل آورد.
2- داشتن طرح درس موجب می شود که معلم به تنظیم اوقات کلاس بپردازد و
از ایجاد بی نظمی در کلاس جلوگیری کند.
3- طرح درس موجب می شود که معلم فعالیتهای ضروری آموزشی را به ترتیب و
یکی پس از دیگری در مراحل و زمانهای مشخص و به شیوه های منطقی پیش ببرد و نتایج
حاصل آن را برای تدریس در مراحل بعدی آموزش مورد استفاده قرار دهد.